Каталог товарів
  
 
+38 (096) 324 10 74
Наша адреса
м. Київ, вул. Сергія Берегова (минула назва: Мартіросяна), 10/22, офіс 1
Телефони
Графік роботи
  • ПН-ПТ: 09:00–18:00
  • СБ: 10:00-14:00
  • ВС: Вихідний
E-mail
Ми в соцмережах
Перейти до контактів
0 0
Каталог
Головна
Закладки
0
Порівняти
0
Контакти

Який звуковий кабель варто купувати для акустичних стовпчиків?

Який звуковий кабель варто купувати для акустичних стовпчиків?

Дуже часто, обираючи звуковий кабель для акустичної системи, люди думають, що чим красивіший кабель, тим краще він працює. А красива "обгортка" частіше спеціально використовується всього лише для візуальної привабливості товару. Ще як правило, покупець кабеля рідко знаходить час для прослуховування запропонованої моделі, а то й просто такої можливості немає в самій торговій точці.

Кожен розуміє, що професійний кабель - хороший кабель, але не кожен знає, що професіоналам не потрібні "понти" у вигляді соковитої ізоляції, яскравої упаковки. А тому професійний акустичний кабель буде мати найпростіший зовнішній вигляд, а його ізоляція буде однотонна або просто чорного кольору.

Але споживач купує очима... Тому ми вирішили підготувати цю невелику статтю в допомогу початківцям меломанам і любителям домашніх кінотеатрів.

Трохи теорії..

Якими б не були хорошими підсилювачі і динаміки, без проводів, що з'єднують їх з підсилювачами, вони будуть угрюмо мовчати. Щоб звук з колонок радував вуха, треба спочатку потішити їх самих і підключити до них ті проводи, які треба. Зазвичай кабелі, які використовують для підключення до колонок називають “акустичними” або “колоночними”, а тепер ще й “спікерними”.

Почнемо з простого:

Здатність проводів пропускати через себе електричний струм залежить від матеріалів, що використовуються при їх виготовленні. І, як не дивно, срібло, а не золото чемпіон серед провідників. Перші 4 місця змагань по провідності серед хімічних елементів розподілені так :

1

Ag Срібло

2

Cu Мідь

3

Au Золото

4

Al Алюміній

Щоб не було короткого замикання, проводи прийнято ізолювати, тому металеві жили обгортають або заливають тим, що не проводить електрику. Яких тільки видів ізоляції не буває, але головна її задача - не дати проводам замкнутися з сусідами або з людиною.

Самі проводи складаються або з однієї товстої дроту або з безлічі тонких дротинок (“жил”), скручених між собою. І їх так і називають “одножильний” або “многожильний”. Многожильний провід програє одножильному в здатності проводити струм, але виграє у багатьох інших змаганнях, особливо в гнучкості та “неломучості” від багаторазового згинання. Але не радимо сильно заблуждатися - від багаторазових перегинів ламається все і многожильний шнур теж.

Як кабель впливає на якість звуку?

Спочатку про “елітні” стандарти Hi-Fi і Hi-End : Дискусії на тему “Висока вірність відтворення” не менше 50 років.. І тоді і зараз оцінку виставляли не прилади, а експерти. І тоді і зараз висновок однаковий: хочете почути вірне відтворення - йдіть на акустичний концерт. У світі немає і не буде абсолютно лінійної техніки, яка без спотворень запише і відтворить звук так, як він звучав при запису. Спотворення неминучі, а спекуляції на цьому не будуть мати кінця. І яку техніку вибирати залишається справою смаку і обмежується розміром гаманця і здоровим глуздом, якщо він є. Найголовніший критерій - подобається чи не подобається.

картинка акустичного спікерного кабеля

Наприклад, твердження, що використання в Hi-End кабелях посрібленої міді покращує відтворення обертонів, це, як казав один наш хороший знайомий, “чушь протитанкова”. Мало того, що срібло ненабагато відрізняється по провідності від міді, так ще й ефект поширення високочастотних струмів по поверхні провідника починає сказываться в діапазоні радіочастот, а для звукового і ультразвукового діапазонів він нікчемно малий. Зате проводи “багато” оформлені і народ з гаманцями охоче вірить, що тільки цей кабель і потрібен їх техніці.

Так що про такий кабель можна сміливо цитувати В.Висоцького : “толку від нього було як від козла молока, але і шкоди однак теж ніякого”.

Що можна сказати про безкисневу мідь OFC (Oxygen-Free Copper) і монокристалічну мідь ОСС (Ohno Continuous Casting)? І той і інший сорт мають масу чудових властивостей. Безкисневу мідь очищають від розчиненого в ній кисню і оксидів, розігріваючи і розливаючи в вакуумі або іншому середовищі, що забезпечує захист від потрапляння оксидів і інших домішок. Її структура стає однорідною і не створює перешкод руху заряджених частинок. Для виробництва ОСС використовується ще більш складна технологія. Обидва види широко застосовуються в мікроелектроніці, в космічній та інших високотехнологічних промисловостях.

Але застосовуючи до акустики слід згадати крилате висловлювання медиків “Вітаміни збагачують сечу пацієнта і гаманець фармацевта”. Усі резони а-ля “знижує ступінь спотворення звуку і рівень сторонніх шумів”, “не підлягають внутрішній корозії і їх провідність з часом не погіршується” призначені для неосвіченого вуха готового платити покупця.

Ще раз: якщо провідник з міді, то “монокристалічний” він чи “обезкислений”, або і те й інше разом, для акустичних систем не має якогось суттєвого значення. Усі ці переваги проявляються нижче зони чутливості людського вуха і шуми провідників на кілька порядків нижче рівня шумів, що видаються транзисторами і іншими радіодеталями.

Для акустичних кабелів головне, щоб у них була мідь і щоб вона не іржавіла на манер “китайської” латуні на сантехнічних фітингах. Що стосується “непідлягання внутрішній корозії”, то мідь прекрасно почувається навіть у річковій і морській воді, так що всередині нормально зробленої ізоляції вона прослужить сотню років.

Що варто знати про переріз акустичного кабелю?

Втрати переданої енергії залежать від перерізу провідника. Щоб дізнатися, яке переріз у проводу, його треба розрізати точно поперек і порахувати площу торця. Відповідно, чим товстіший провід, тим більше переріз.

У США винайшли свій стандарт, назвавши його “American Wire Gauge System” або скорочено AWG, який, щоб посильніше вразити європейців, ще й перевернули з ніг на голову, тобто чим більший калібр, тим менший діаметр. Таблиця відповідності калібрів площам обширна, але ось для прикладу кілька часто застосовуваних типорозмірів для одножильних провідників :

Значення AWG

Діаметр, мм

Переріз, мм2

27

0,361

0,1023

25

0,405

0,128

26

0,455

0,162

24

0,511

0,205

22

0,644

0,325

20

0,812

0,517

19

0,912

0,652

18

1,024

0,8235

17

1,15

1,038

16

1,29

1,307

15

1,45

1,65

14

1,628

2,081

13

1,828

2,624

11

2,308

4,17

Навіщо взагалі потрібно розраховувати переріз акустичного кабелю для прокладки колоночних шнурів? Справа в тому, що якщо метал не ідеальний провідник, то він гріється від проходячого через нього струму. Це значить, що якщо у вас потужна акустика, то доведеться взяти досить товстий провід. А ще є пряма залежність перерізу від довжини. Слід знати, що чим довший шлях до колонки, тим більше опір провідників, а значить і втрати в гучності і якості. Але чим більше переріз провідника, тим менше його питомий опір, тому взявши провід товстіший, ви гарантовано не втратите жодного дорогоцінного ватта з відпущених підсилювачем.

Приклад розрахунку потрібного перерізу аудіокабеля:

Домашню акустику найчастіше підключають двопровідним многожильним кабелем і такий тип є найпоширенішим варіантом спікерного кабеля.

картинка підключення підсилювача

Залишилося визначитися з його перерізом. Для цього треба дізнатися, а наскільки самі колонки опираються поданому до них струму. Щоб дізнатися, яке опір у вашої акустики, треба заглянути в паспорт або на задню стінку. Якщо нічого не дізналися, шукайте прилад, що вимірює опір (тестер, мультиметр, омметр) і міряйте його самі.

Чим менше опір колонки, тим більший струм вона буде споживати, а значить, знадобиться більше переріз. Є такий параметр, як щільність струму, тобто який струм тече через одиницю площі. Залишилося порахувати, який струм буде споживати ваша акустична система, для чого треба використовувати цю формулу : I = PR, (де I - струм, P - потужність акустики, R -  опір). Розділивши отримане значення на нормативну щільність струму, отримаємо мінімальний переріз. Для прикладу колонці потужністю 100 Ватт і опором 4 Ома потрібен струм, рівний кореню з (100/ 5) = 5 Ампер. Якщо почитати ПУЕ (самі шукайте, що це значить), то номінальна щільність струму для мідних проводів лежить в межах - 2,7...3,5 А / мм2. Тобто мінімальне переріз проводу для таких колонок - 1,8...2,3 мм2. Ось від цього і треба відштовхуватися. Для повної впевненості в наших розрахунках залишилося визначити, яке ж опір буде у цього проводу. Для цього знаходимо питомий опір мідних провідників - 0,017 Ом•мм2/м. Ділимо цю величину на переріз, множимо на подвоєну довжину кабеля і отримуємо, що максимальне опір для 10 м проводу з перерізом 1,8 квадрата буде 0,017 / 1,8 * 20 = 0,189 Ома. Це в 21 раз менше опору динаміка, що цілком відповідає нічим серйозно не обґрунтованим вимогам для Hi-Fi техніки. Розрахунки показали, що для довжин в межах 5 метрів опором кабеля можна сміливо знехтувати. Головне - це бути впевненим, що проводи дійсно з міді, а не омідненої тряпки. Коли продавці будуть запевняти, що вам треба ніяк не менше 4-х квадратів, це значить, що на вас тривіально хочуть нажитися.

Який акустичний кабель вибрати?

Як і майже скрізь, головні критерії вибору - якість і довговічність.

Як це не сумно, але якщо вам потрібно і те, і інше, то сильно заощадити не вийде. Крім того, технології імітації зараз розвинені надзвичайно, і ми регулярно купуємося на “вигідні знижки”, причому майже відразу розуміємо, що вигоду отримали зовсім не ми.

Професійні моделі акустичних (спікерних) кабелів німецької марки KLOTZ a-i-s

LYP0.. LY2.. SCY2.. SCH2..
Кабель акустичний паралельний Кабель акустичний витої структури круглий Кабель акустичний інсталяційний витої структури Кабель акустичний негорючий витої структури
Паралельно ідучі провідники.
Ізоляція одинарна (чорний, білий, прозорий)
Провідники перевиті між собою з певним кроком.
Подвійна ізоляція.
Провідники перевиті між собою з певним кроком.
Подвійна закладна ізоляція.
Провідники перевиті між собою з певним кроком.
Подвійна негорюча ізоляція.

Мультикорні моделі професійних акустичних (спікерних) кабелів для підключення Bi-wiring і Bi-amping 

LSC.. LYS.. SCH4..D SCFR4..
Кабель акустичний мультикорний круглий Мультикорний спікерний кабель з жилою заземлення Мультикорний акустичний кабель негорючий Мультикорний акустичний кабель підвищеної надійності негорючий
Провідники перевиті між собою з певним кроком.
Подвійна ізоляція.
Додано сенсорний провід 2,5 мм².
Подвійна посилена ізоляція.
Провідники перевиті між собою з певним кроком.
Подвійна негорюча ізоляція.
Витая структура провідників.
Негорюча ізоляція підвищеної надійності.


На що важливо звернути увагу при покупці акустичного кабелю?

На те, як виглядає мідна жила. Якщо кабель дуже м'який або дуже жорсткий, то це привід для сумнівів. Цілком може бути, що вам пропонують оміднений сплав, а не чисту мідь. Усі сплави завідомо гірші міді по провідності. Аргументація, що вони кращі міді, тому що не окислюються і не іржавіють - це спроба ввести в оману. Процеси окислення міді йдуть дуже повільно, і якщо контакт був нормальний, то з ним багато років нічого не станеться. А решта міді закрита хімічно нейтральною ізоляцією, і вона буде додатково перешкоджати руйнуванню металу. До речі, це дуже важливий показник якості: “свіжеоголені” жили нового проводу не повинні бути темнішими неочищеної міді, якщо це не так, то або мідь жахливого якості, або ізоляція агресивна і скоро роз'їсть метал. Нам попадалися подібні зразки, які буквально розсипалися в руках.
 

- Пощупайте і пам'ятайте ізоляцію. Нормальна не повинна липнути до рук і залишати слідів фарби. Вона повинна бути в міру м'якою, еластичною, але міцною і не тріскатися при різкому перегині. Подвійна ізоляція дорожча одинарної, якщо це не так, то треба уточнити, чому.
 

- Звісно, повинна бути кольорова маркування одного з проводів. Інакше ви замучитеся “фазувати” свою акустику, а це вкрай важливо для систем об'ємного звуку, щоб динаміки коливалися в однакову сторону.
 

- Виробники високоякісного кабелю обов'язково маркують свою продукцію і ставлять метрові мітки, щоб легко було відраховувати потрібні шматки.
 

- Щоб бути впевненим, що перед вами не підробка, має сенс пошукати в мережі виробника і подивитися, як виглядає його продукція і схожа вона на те, що вам пропонують.
 

Відповідальні продавці дорожать репутацією і намагаються не обманювати нікого, ну хіба що збирачів податків і митників. Справа за малим - знайти відповідального продавця. Зайшовши на наш сайт ви потрапили за адресою, і ми, цінуючи вашу довіру, постараємося, щоб вашій акустиці було добре звучати. Ми пропонуємо найкращі акустичні кабелі по прийнятним цінам і готові рішення для підключення аудіо систем рівнів Hi-Fi і High END.

 

Відповіді на часто задавані питання покупців акустичних кабелів

Ось список відповідей на питання, які повинен задати собі покупець, щоб вибрати кабель для підключення акустичних систем:

  

Оцінка рішення

Питання

Чудово

Задовільно

Швидше погано

Де купити?

У галузевих продавців

В магазинах, що продають електроніку

В магазинах господарських товарів, на ринках

Скільки жил повинно бути в проводі?

Багато і скручених спеціальним чином

Мінімум 7

Одна

З якого металу повинен бути кабель?

Мідь OFC або радіотехнічна

Мідь електротехнічна

Спеціальна “мідь” з Китаю для що розвиваються країн, алюміній

Обов'язково потрібен посріблений кабель?

На ваш смак, різниці не відчуєте.

Ні

“А це що..?”

Яке переріз вибрати?

Бажано розрахувати

Не менше 0,5 мм2 + по 0,5 мм2 на кожні 50 вт потужності

Чим дешевше, тим краще, адже не праску ж підключаємо!

Скільки потрібно шарів ізоляції?

Два

Один

А навіщо вона, пустимо паралельно або сірниками відгородимо.

Який повинен бути колір ізоляції проводів?

Обов'язково різного, наприклад червона і синя, зовнішня оболонка може бути однотонною

На ізоляції повинна бути кольорова смуга (біла, червона), щоб не переплутати плюс з мінусом

Яка різниця, розберемося, якщо що..

Що робити з надлишками кабелю?
Все зайве обрізати, залишивши невеликі припуски на монтаж та демонтаж. Спершу залишити по парі метрів запасу на випадок деякої перестановки, потім надлишки відрізати. Нічого не різати, запхаємо бухту за колонку.